Főbb műszerek
A Mahindra XUV 500-asban a vezetőt és utasait kiszolgáló információs és szórakoztató elektronikai rendszer legfontosabb tulajdonságait mutatjuk be.
A szabadidő autóban a megszokott kör alakú két fő műszer uralja a műszerfalat – bal oldalon a sebességmérő, jobbon a fordulatszámmérő. Közepükben egy-egy kör formájú visszajelző kapott helyet – ezért a mai divat szerint a nagy műszerek mutatóinak nincs szára. A bal oldali kis körben az üzemanyagszint állapotát (amely 5 liternél villogással riaszt, nem az Európában megszokott még megtehető távot veszi alapul), a futásteljesítményt (kettő napi futásteljesítmény kijelzőt kezel a jármű) és az épp aktuális sebességfokozatot olvashatja le a sofőr, a jobb oldalin pedig kék és piros színű piktogramokon a hűtővíz hőfokát.
Megáll, elindul
A fő műszerek között a visszajelzők kaptak helyet, a hagyományos visszajelzők közül itt csupán néhány érdekesebbet emelünk ki. A start-stop rendszer rövidebb megállás esetén a tengelykapcsoló pedál felengedése után leállítja a motort, mielőtt ez megtörténne visszajelzője sárgán villog, ha pedig már leállította, folyamatosan világít. A rendszer egyébként ki is kapcsolható. Működéséhez egyrészt a motornak már üzem melegnek kell lennie, az XUV 500-nak beindítása óta legalább 2 km-t mennie kellett már, az akkumulátornak pedig töltött állapotban kell lennie. Leállított esetben a légkondicionálás nem működik, de a ventilátor igen. A sebességtartó visszajelzője bekapcsolt helyzetben szintén világít, de villoghat is, ha a sofőr közben nyomja a gázpedált. Ritka, hogy egy személyautónál figyeli a rendszer, de az XUV még arra is odafigyel és visszajelzi a sofőrnek, ha víz van az üzemanyagszűrőben.
Beszélni magyar
A középső 6 colos érintőképernyős, színes monitoron keresztül kommunikáló információs rendszer többféle funkciót tud, segítségével a jármű bizonyos paraméterei ellenőrizhetőek. Rajta keresztül használható a navigáció és a szórakoztató elektronika, s maximum 5 km/h-ás sebességig a DVD lejátszó is, amelyen keresztül filmek is nézhetőek. Lehetőség van külső monitorok csatlakoztatására, amelyek például beépíthetőek az első ülések háttámláiba is, az ezeken megjelenő képet nagyobb sebességnél is figyelemmel lehet kísérni a hátul ülőknek. A rádió mellett az audio rendszer a felső kesztyűtartóban található USB csatlakozón keresztül MP3-at is képes fogadni és lejátszani, de iPod-dal is tud az XUV 500-as kommunikálni.
Sőt, a Blue Sense technológia használatával akár öt mobiltelefont is képes vezérelni, telefonkönyvüket használni, SMS-t megjeleníteni. E Blue Sense technológia segítségével Bluetooth-on keresztül Android alapú okostelefonra is installálható a tulajdonos járművét alvázszám alapján beazonosító fedélzeti információs rendszer. Így az épp aktuális gumiabroncs hőmérsékleteket és nyomásadatokat, a légkondicionáló beállításokat, a hőmérsékleti adatokat, az átlagfogyasztást, a hatótávolságot, a világítás állapotát, a szórakoztató elektronika információit és többek között a vészjelzéseket is nyomon lehet az okostelefonról követni, s a rendszeren keresztül természetesen a kezelési könyv is elérhető elektronikus formában. Visszatérve a monitorhoz, a feláras tolatókamerák képe is ezen a képernyőn jelenik meg, alapárért ugyanis csak a jármű közelében lévő tárgyak távolságát rovátkákkal mutató és centiméterben kiíró tolatóradar jár.
Tovább barangolva a menüben a keréknyomás ellenőrzés a szelepekben lévő nyomásmérők által vezeték nélkül szállított információkat jelzi ki, ötféle üzemállapotot tud közölni a levegőnyomásról: rendben, alacsony vagy nagy nyomás, nyomásvesztés esete áll fenn, illetve túlmelegedett (98 Celsius felett) üzemállapot. A gyári navigáció a szokásos funkciók mellett egy kellemes extrával is szolgál, a számtalan nyelv mellett ugyanis magyarul is képes kommunikálni, ráadásul férfi és női hang is választható! Természetesen ismeri a hazai utakat is.
És ha még ez sem lenne elég, a XUV500-at egy olyan extrával is felszerelték, hogy megérti bizonyos hangutasításainkat. Kézmozdulat nélkül például bekapcsolható a fényszóró és az ablaktörlő. A rádión növelhető a hangerő, vagy válthatóak a csatornák.
Egy rövid videó erről a funkcióról (A Mahindra Xylo-ban is ilyen van):